måndag 5 mars 2012

Ghosts/demons & Guardian Angels?!

På tal om spöken/onda andar och skyddsänglar. Jag tror minsann att vi har iallafall ett spöke i lägenheten. Det känns som en gammal man, skäggig med hatt (lite Pettson & Findus över honom) och klädd som förr i tiden.. Ni tror väl jag är konstig som säger detta, men det känns verkligen som att det är någon som går runt i lägenheten. Speciellt i sovrummet, på kvällarna när man precis ska lägga sig, då känner jag mig som mest iakttagen. 

Jag har alltid varit lättskrämd, men denna gången är det helt annorlunda. Härom natten så hörde jag verkligen något som skrapade mot väggen & det var varken katten eller Fjanten. Jag har också hört steg ute i hallen och taklampan i tv-rummet har utan anledning börjat gunga.. 


Jag har alltid känt av det lite enda sen vi flytta hit, men det har blivit mycket värre nu. Det har tillochmed gått så långt att jag googlade
"jaga bort spöken". Är livrädd för att gå in själv i sovrummet när det mörkt & jag stiger ogärna upp mitt i natten för att t.ex. gå på toaletten.. Inte nog med det så har jag haft tryckande värk i huvudet i två veckor, och under den tiden har jag upplevt "spöket" mer aggressivt :s Vet inte riktigt vad jag ska göra, ni gör säkert som Fjanten - skrattar åt mig, men det bjuder jag på isåfall. Jag är säker på att det är någon annan här. Frågan är bara vad han vill & när han tänker ge sig av..

Har hört att jag ska söka upp min skyddsängel, men hur gör man egentligen det?!




Tror/har ni någonsin upplevt något utöver det vanliga? Finns det spöken?

1 kommentar:

Erika Falke sa...

Det där känner jag igen från tiden vi bodde i den lägenheten. Just det ned hallen & sovrummet. Jag var livrädd de kvällarna Pontus jobbade :P

Vi tog ju dit ett medium. Kändes mycket bättre efter hon "bett dom gå". Hoppas det blir bättre! Kram