tisdag 4 februari 2014

Mat i överflöd!

Puuh, första stunden på dagen som jag verkligen kan luta mig tillbaka i soffan och ta det lugnt! Om så bara för en stund... Satte mig egentligen vid datorn för att leta fram ett recept, hade tänkt mig kålpudding till middag ikväll. Mums! Måste bara hitta ett bra recept.

Fantasin på vad det ska bli för middagar här hemma nu börjar ta slut. Vi håller nämligen på att tömma frysen, vilket betyder att vi helt enkelt få ta det som finns. Jag vet inte hur många av er som läser som faktiskt har varit hemma hos oss, men kan säga som så att vi troligen har den minsta frysen som finns. Endast tre fack, och det blir ju inte bättre av att den är fylld med As jobbarkompis mat :P De fick hem en massa mat som julklapp från jobbet och på något sätt så hoppade hans mat ner i frysen här hemma med. 

Ska faktiskt ta och slänga lite. Vi kan inte ha en julskinka liggandes och vänta på nästa jul... Ska även kolla igenom vad mer för skit vi har där. Känns inte alls bra att slänga mat, men vet inte annars vad jag ska göra med en julskinka? Förslag mottages gärna! Fick även en massa korv, och jag ogillar verkligen korv. Speciellt prinskorv, usch och fy! Får väl laga någon gryta som A kan ha som matlåda på jobbet, haha.

Så de kommande veckorna får det bli till att tömma frysen och bara inhandla tillbehör. Tråååkigt, för det är ju de där vackra köttbitarna som man hellre slänger ner i varukorgen än de tråkiga potatisarna och grönsakerna... Men det ska nog gå! :)



Inga kommentarer: