onsdag 5 februari 2014

Morsning Korsning!

Idag är det en dag utan lektioner, vilket betyder att jag ska plocka undan här hemma samt räkna matte. Suck! Märks att det var ett tag sen jag räknade skolmatte. Det är inte många gånger som jag känner mig som ett geni här hemma med matteboken framför mig ska jag säga er, men behöver poängen, så får bita ihop och helt enkelt se till att klara detta!

Tog precis "lunchrast" från räknandet nu, och sitter därför och knaprar på ett par skorpor. Hur gott är inte det?! Tror jag skulle kunna leva på skorpor! Får ta tag i städningen sen, måste räkna ett par sidor  till... 

Hörde precis en duns ifrån sovrummet. Tror ni inte att ena katten hade ner en ljusstake i golvet, som dessutom gick sönder. Ibland blir man bara så trött på allt. Aja, lägger den på köksbänken så får A limma ihop den när han slutat jobba. Kan ju inte bli arg på kissekatten heller eftersom han är lite "efter" och inte förstår hur stor han egentligen är. Eller stor och stor, snarare fet. Det enda han har växt på är på bredden sen vi fick hem honom, typ. Förstår dock inte varför eftersom han får precis samma mat som den andra. Får helt enkelt börja motionera honom! ;) haha. 



Inga kommentarer: