fredag 17 januari 2014

Today is the day!!

Idag är det den 17e, vilket är början på mitt ”nya” liv! Vill ni veta vad det är? Oavsett om ni vill eller inte, så kommer jag skriva det NU ;)  …(glöm inte Xet uppe i högra hörnet om du inte vill läsa)…

För er som känner mig och som vet vem jag är, så är det ingen större nyhet att jag och A gick skilda vägar i september. Jag har sedan dess bott uppe i Västervik, där jag arbetat. Dock har saker och ting ändrat sig en hel del, vilket resulterat i att jag nu har sagt upp mig för att återigen flytta ner till Nybro. In till A. Som hans flickvän!! Så nu är det inte längre hans lägenhet, utan vår. Blir helt varm i hjärtat bara jag tänker på det :)

Såå, det som var den stora förändringen idag, var att jag officiellt har slutat arbeta här uppe i Västervik som sotare och flyttat tillbaka till Nybro. Till min pojkvän.

Nu vill jag inte att ni ska tro att jag enbart flyttade ner hit för A. Så är det inte, självklart är han en av orsakerna, men som jag skrev i tidigare inlägg så gör jag allt detta för mig själv! Jag trivdes inte där uppe. Visst, på jobbet gjorde jag det, men det är så många andra saker som ska klaffa. Jag skulle aldrig kunna bli nöjd med mitt liv och mig själv genom att stanna kvar där. Att sota var inte mitt drömyrke, visst var det roligt, men inget jag skulle kunna hålla på med resten av livet. Jag kommer därför att börja plugga här nere, för att komma ett steg närmre det jag tror är mitt drömyrke – förskolelärare. Har någon kurs att läsa in innan jag kan söka in till universitetet. Så det är på den vägen ni kommer att få följa mig. Om ni fortfarande är intresserade?

Har kvar lägenheten uppe i Västervik tills den första februari, om inte de som ska ha den efter mig vill ta den tidigare. Det är sånt man märker. Så måste se till att få ner alla mina saker, har redan tagit ner mina kläder och det jag tror jag kommer ha mest användning av. Är mest lite större saker som är kvar så som säng, soffa, tv, bokhyllor osv. A och jag ska fixa det någon dag nu framöver. Får ju inte heller glömma bort att flyttstäda…

Men nu vet ni hur det ligger till i alla fall. Och som jag ser det så kan livet bara bli bättre nu. Ett mål med min framtid och en alldeles underbar person vid min sida .


Inga kommentarer: