måndag 23 april 2012

Baka hemma?

Trött till tusen idag. Vaknade 12:45 fastän jag ställt klockan på 10:00 & är fortfarande helt lost. Har slängt i mig en portion havregrynsgröt i hopp om att få upp energin lite, men självklart har jag inte känt av något.

Funderar på att försöka ge mig på att baka bröd här hemma. Har kollat runt lite på Internet osv. men hittar inte något jag känner för. Det ska inte vara allt för grovt, då varken A eller jag tycker det är allt för gott. Tror även det kan gynna plånboken genom att baka hemma, med tanke på hur mycket bröd vi egentligen äter. A äter upp en hel limpa själv under en vecka på jobbet och då räknas ju inte det vi äter hemma med.. Blir till att kolla runt ett tag till och se ifall jag hittar något som verkar okej!

Någon som har bakat själv & vet något bra recept? Några tips?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köp rågsikt på ICA, bra recept på paketet!!!

Emmaluusen sa...

Tack så mycket för tipset! Ska kolla upp det :)