torsdag 5 juli 2012

Gråa nyanser. Hjälp!

Sååå, kära läsare. Nu har jag ett litet uppdrag till er, eller rättare sagt så behöver jag er hjälp! :) Som jag skrivit i tidigare inlägg håller vi på att renovera lite här hemma och det innebär massa olika val vad gäller färger, möbler, tyger m.m.

Jag & A brukar tycka ganska lika vad gäller att göra om, men nu har det dykt upp ett litet problem.. Vi kan inte riktigt bestämma oss vad vi ska ha för färg i sovrummet, eller jaa färg har vi bestämt men inte nyans. Det som är planen är att vi ska ha gråa väggar & vita möbler samt tyger.

Medan A vill ha en lite ljusare ton, så vill jag ha en mörkare. Ärligt talat vet jag inte vad som blir bäst? Vet inte riktigt hur jag ska förklara.. Tänk er ett hyfsat avlångt sovrum med ett fönster, vita garderober med spegeldörrar.. Vill få rummet att kännas lite romantiskt samtidigt som jag vill få det gå lite i "shabby chic"-stil. Vill varken att rummet ska kännas för ljust eller för mörkt. Just nu har vi ett helvitt sovrum & det tycker jag bara känns, hm,  tråkigt. Det får ju liksom inte bli för maffigt med det gråa, men samtidigt så ska vi ju ha vita saker som bryter av.. Jag vet inte riktigt.. Det är svårare än vad man tror att renovera & få det exakt så man tänker sig.

Vilken nyans tror ni blir bäst?! Lämna en kommentar.


1 kommentar:

Anonym sa...

Ta den A vill ha på tre väggar och gör en fondvägg med "din" mörka!!
// Mamma