söndag 22 april 2012

God morgon!

Var ett tag sen jag skrev, men har haft fullt upp.. Har ju bland annat varit sjuk, jobbat & fixat här hemma, men nu mår jag bättre förutom att jag vaknade upp med täppt näsa i morse. Vill verkligen inte bli förkyld nu till våren! :/ Tänkte sammanfatta helgen lite lätt för er.

Fredag: Kvällen spenderades med lite vin & trevligt sällskap. Började hemma hos Boman & Diana med vin och klippning, gick sedan vidare till Martin(?) där det resulterade i att jag blev extremt irriterad på en viss person som inte kunde sluta diskutera med mig. Jag diskuterar gärna, men helst med nyktra personer!! ;) Efter det gick vi vidare till någon helt random människa jag aldrig träffat, hyfsat trevligt men det varade inte så länge hemma hos honom då alla satt halvdöda i soffan.. Blev till att cykla hem, kom nog i säng tidigast klockan 3.

Lördag: Vaknar vid 9 av att klockan ringer och känner mig lite lätt bakis. Inte bra, då jag ska jobba vid 12!! Men pallrar mig upp efter ett tag och häller i mig 2 liter vatten & käkar frukost. Jävligt tur att jag var så smart att stoppa fingrarna i halsen innan vi gick och la oss kvällen innan, annars hade jag utan tvekan mått ännu sämre!

Jobbar till klockan 15:00 och skyndar hem för att göra mig iordning. 1½ timma senare sitter jag och A i bilen på väg till Västervik för att åka på middag (jag trött som tusan, men kan självklart inte somna..) Tar väl cirka 2 timmar att köra dit & när vi väl är framme skriker min mage efter mat! Det bjuds på potatisgratäng & fläskfilé och jag är inte sen på att slänga mig över tallriken & vräka i mig!

Är väl kvar i Västervik till runt klockan 23:00 och det är då dags för mig att sätta mig bakom ratten i Supran & köra hem. Inte lätt när man inte är van, jag menar, liten snabb sportbil som dessutom är högerstyrd! Som den skickliga förare jag är går hemresan galant, förutom en hård inbromsning & väjning för ett jävla rådjur mitt på vägen..



Söndag: Vaknar av att A knuffar på mig och säger att han ska åka iväg. Jag yrvaken fattar självklart ingenting - men kliver upp, ger han massor av pussar&kramar och slänger mig sedan i soffan.. Så nu är han i Emmaboda (vet ej när han kommer hem) och jag har ännu inte lyft röven ur soffan än! Känner på mig att detta kommer bli en slapp dag :D

Inga kommentarer: