tisdag 2 oktober 2012

Oh my god!

Gissa vad jag lyckats med!! Jag har fått A att gå med på att köpa gymkort, hur härligt är inte det på en skala? ;) Vi har båda tjatat om att vi vill börja träna, men vi har aldrig tagit tummen ur röven och fixat det. Sååå, imorgon när han kommit hem från jobbet så ska vi bege oss till gymmet och fixa gymkort! Vi ska även passa på att ändra våra matvanor lite, att käka skräpmat flera gånger i veckan är inte okej! Därför blir det ändring på allt sånt (fast visst så får man unna sig ibland), det handlar inte om att sluta äta. Utan att ta ett nyttigare val.

A har mer fokus på att förlora något kilo, medan jag har som mål att bygga upp lite muskler (är snart tjugo, och har redan gäddhäng :S). Med tanke på att jag har mer uthållighet vad gäller powerwalks osv. ska jag utmana honom på bandet. För att gå ner så måste man aktivera kroppen mer, och det är det jag ska försöka få honom att göra. Plus att lite extra kondition aldrig skadar ;) Han å andra sidan, kommer få ge mig lektioner i styrketräning, haha. Härligt att vi kompletterar varandra! Mycket roligare att träna tillsammans med någon än själv. 

Visst, nu ska vi inte gå för fort fram. Vi har ännu inte skaffat korten, men det är på god väg. Ska inte säga något, jag sedan kommer få ångra. Men se upp i sommar, för då lär vi vara det hetaste paret på beachen ;)

Inga kommentarer: