onsdag 6 februari 2013

Slutkörd!

Stack till gymmet senare igår och typ dödade mina armar!! Visste inte vart jag skulle ta vägen när jag satt där på gymmet bland alla killar och tog i som att jag nästan skulle skita på mig. Pinsamt att vara så jäkla svag som jag är! Fast man måste ju träna för att bli stark... Dock ser det alltid så lätt ut för killarna som är på gymmet och när man sen själv ska göra det så är det ett rent helvete. Jaja, det är bara till att kämpa på!

Var så slutkörd när jag kom hem igårkväll att det började snurra i huvudet & vaknade tillochmed upp med samma känsla idag. Varav jag hittills bara har parkerat mitt feta arsle i soffan med skolböcker idag. Funderar dock på att snart ta mig bort mot gymmet och kötta lite till. Tänkte försöka hinna med ett styrkepass nu på dagen och sen simma lite senare ikväll. Får se lite hur det blir med det, har ett sjuhelsike-svårt arbete i svenskan tills imorgon..


Slänger, för en  gångs skull, upp en bild på mig själv. Den vänstra bilden är tagen innan jag började träna & den högra är tagen idag. Vet inte om ni ser något (troligen inte), men jag själv både ser & dessutom känner att magen blivit lite plattare. Inte mycket, men lite. Den där bulan längs ner på magen har börjat försvinna (Y). Roligt att man själv märker lite resultat efter en så kort tid, det gör en ännu mer motiverad att dra sig till gymmet!

Har dock läst att det tar 4 veckor innan man själv ser resultat, 8 veckor innan din familj/närmaste ser resultat och 12 veckor innan allmänheten ser resultat. (eller något sånt..) Men som alltid är det individuellt för person till person. Vissa har kanske lättare att få resultat än andra. Själv vet jag inte hur det är för mig ännu. Har aldrig tidigare tränat på allvar, så det är bara att vänta och se :)  Fast självklart hoppas jag ju att resultaten kommer hyfsat snabbt ändå, blir som sagt mer motiverad av att se att det händer något!

Inga kommentarer: