tisdag 5 februari 2013

Träna hemma? Häng på mig!

Har varit lite dålig uppdatering på sistone, vilket beror på att jag äntligen kommit igång med att åka till gymmet samt att jag fått hem mina skolböcker. Så nu sätter plugget igång på riktigt!

Har suttit med skolarbete från elva imorse fram tills nu. Fick bli att ta en kaffe & bloggpause (Y). Snart dags att förbereda maten med.. Mycket att tänka på nu. Synd bara att man inte fick betalt för precis allt man gjorde. Hade varit ekonomiskt oberoende då ;) haha.


Ska försöka dra mig ner till gymmet senare ikväll, annars blir det lite träning här hemma. Allt man behöver för ett litet hemmapass är ganska uppenbara saker man har i hemmet. Så som t.ex. stolar, vikter (kan vara allt från potatissäckar till påsar med frysta ärtor osv.) och självklart utrymme! 

Några enkla övningar som man kan köra hemma är sit-ups, benböj och armhävningar. Ska försöka införa dessa övningar till dagliga rutiner. Hänger ni på? Låt säga att vi börjar med så många sit-ups vi orkar, 2x50 benböj och 3x10 armhävningar? Jag tycker det är helt klart värt det. Hade detta som daglig rutin på högstadiet, och hade mycket starkare kropp då än nu. Bara tanken på de där snygga skuldrorna som armhävningarna ger en får mig att ångra att jag någonsin la av med det. (Självklart får man ändra antalet övningar enligt eget tycke samt öka med tiden för att få bästa möjliga resultat).

Inga kommentarer: