måndag 28 mars 2011

Orkar inte längre.

Det är alldeles för mycket just nu. Känner hur ångest kommer smygande om kvällarna när jag ligger i sängen för att sova. Klarar inte av att känna och må som jag gör just nu.

Har tidigare skrivit att jag har möten regelbundet med rektor, handledare & kurator för att fixa sista året i skolan, men nu känns det som att inte ens det hjälper. Det är så mycket som måste göras & lämnas in och då blir det automatiskt att jag skjuter allt åt sidan och inte gör någonting alls - vilket inte alls är bra!

Har inte orken till att gå i skolan just nu. Vill bara gå runt här hemma och ta hand om mig själv tills jag blir den person jag en gång var. Har varit hemma en vecka nu och känner ingen förändring alls. Jag är obotligt sjuk, känns som att jag aldrig kommer bli av med detta. Det enda som får mig att må bra för en stund är all musik runt omkring och när jag är med min söta prins! :)

Det är svårt att bygga upp ett nytt liv från början på bara ett år. Det tar på kroppen, på orken, på förhållanden, ja det tar i stort sett på allt! Jag ställer allt för höga krav på mig själv, jag tror jag klarar mycket mer än vad jag gör. Jag är van vid att vara den starka person som jag en gång var, som jag längre inte är.. Och en sak som verkligen bryter ner mig ännu mer är att allt detta sabbar min skolgång, mitt sista år innan jag måste kliva ut i vuxenvärlden med pondus, självförtroende & mod. 

Jag har viljan, men ingen ork!

Inga kommentarer: