torsdag 6 september 2012

Svar på tal!

Tjoho! Har varit duktig nu och bokat massa pass på jobbet.. Eller mja, massa pass vet jag inte, men blev sju stycken iallafall.. (Utöver det jag redan var schemalagd). Alla på kvällar eller söndagar, då jag måste hinna med skolan osv. Kämpar som satan för att få ihop en hyfsat bra lön. Vill kunna betala det nödvändigaste samtidigt som jag vill kunna spara en peng varje månad. Men är svårt när man bara kan ta korta kvällspass eller på helgerna. Dock vill man ju inte jobba varje helg, då jag fortfarande är ung & vill roa mig lite jag med :)

Som tur är är de passen inte förrän nästa vecka eller veckan efter det, så då har förhoppningsvis förkylningen försvunnit & jag mår prima igen! Är ju trots allt bara 3-4 timmar per kväll, så kan nog stå ut om jag motförmodan skulle vara lite snuvig ;) haha. 

Vet inte vad ni tycker. Men när jag känner att jag gjort allt jag kan vad gäller antal timmar på jobbet & i skolan, så är jag jäkligt stolt över mig själv om det så bara rullar in 6-7000 på kontot i slutet av månaden. Kämpar så gott jag kan för att jag & A ska ha det bra och att han inte ska behöva betala allt. Så ni som säger att jag glider på min pojkväns ekonomi kan ju dra dit pepparn växer!

Tyvärr växer inte pengar på träd..
Det är något man måste kämpa för!

Inga kommentarer: