onsdag 20 mars 2013

Om de ändå växte på träd.. pengar!

Har ni någonsin funderat på att ta ett lån? I have! Jag menar, alltid är det något man vill ha när pengarna på kontot är slut eller att summan inte är tillräckligt stor.

Att ta lån kan vara både bra och dumt. Enligt mig beror det lite på vad det är man ska låna till.. Jag personligen skulle aldrig kunna ta ett lån för t.ex. ett bröllop eller en fest, däremot skulle jag kunna tänka mig ta ett huslån, billån osv. Att låna pengar bara för att man ska kunna ta den där sista minuten resan är inget alternativ för mig. Är det något man vill ha så får man spara ihop till det. (Dock kommer jag snart säga emot mig själv). 

Har man läst mina tidigare inlägg kan man läsa om att jag språkat för plastikoperationer, därav bröstförstoring. Vilket är något jag  skulle tänka mig att låna till. Kanske inte hela summan, men en del av den. Är det något man inte mår bra över & kan fixa det, so go ahead - do it!

Jag råder er varken till att ta ett eller till att inte ta ett lån. Det jag däremot tycker ni ska göra innan ni väljer att ta ett lån är att tänka igenom det väldigt noga!! Kan ni spara ihop summan, antingen hela eller en del? Detta är ett beslut som du kommer få leva med ett tag framöver. 

Måste bara tillägga att det kan vara bra att ta ett lån för att kunna betala tillbaka massor av smålån samt lösa in dyrare krediter osv.. Oh tjena, någon har visst kollat för mycket på Lyxfällan :$ haha..

Inga kommentarer: