onsdag 20 oktober 2010

Världens misstag!

Vaknade för en stund sen och har precis ätit frukost som resulterade i fem smörgåsar med mjukost & en glas obo'y, mums! :) Idag blir det till att vara hemma och plugga lite på de sakerna jag har hemma, mådde inte så bra igårkväll så stannade hemma idag..

Gjorde världens misstag i förrgår, ställde mig på vågen! Märkte att jag har gottat till mig på senaste tiden, vågen visade nämligen 5kilo mer än vad den visade förra gången jag ställde mig där. Jo visst, jag har märkt att jag lagt på mig inte, inte för att jag har blivit tjock, utan mer normal byggd? men ändå, har inte mått bra av det psykiskt om man kan säga så..? Jag har alltid varit naturligt smal och nu när vågen visar att jag lagt på  mig känns det som världens undergång för mig! När det egentligen inte är någon fara, dessa 5kilo gör bara gott för mig, men med den dåliga självkänsla jag nu har kommer jag att dra igång både det ena och det andra för att gå ner dessa kilo. Höstlovet är på inkommande och då är det gymkort som ska skaffas, redan nu kommer jag skära ner på allt gott jag slängt i mig och leva ett mer sundare liv! Om jag har tur så går det ganska fort att gå ner eftersom kilona just kommit & inte alls hunnit gotta till sig :P Men vi får se hur det blir..  NEJ, jag är inte utseendefixerad och bara bryr mig om vikten, utan mitt mål med detta är att bli nöjd med mig själv, så att jag trivs med den jag är, inget annat! :)

Någon som har något bra träningstips? :)

Inga kommentarer: