fredag 3 december 2010

My time now!

Känner mig mer levande på något sätt. Vilket är lite ironiskt då skolan försöker ta död på oss med allt som måste göras.. Men jag ska klara det!

Detta är mitt år, mitt liv och det är nu jag avgör min framtid. Jag tänker då inte sluta som en viss person. Redan NU har jag en mycket bättre utbildning än vad du har och då har jag inte ens avslutat min utbildning. Jag har alltså redan nu bättre förutsättningar än vad du haft under hela ditt liv. Hur känns det? Har fan nästan skadeglädje, haha! Och inte nog med att jag har bättre förutsättningar framöver så kommer jag aldrig och då menar jag ALDRIG sabba min familj så som du gjort! Jag kommer aldrig någonsin låta något/någon komma mellan mig och mina barn. Mina barn kommer vara en del av mig och det är inget man slänger bort.. och gör man det, så är man inte lämpad till att bli förälder!

Tycker man borde få göra något slag av ett lämplighetstest innan man beslutar sig för att skaffa barn - typ som innan man skaffar körkort - man får plugga och göra prov för att sedan bli godkänd som förälder..

Inga kommentarer: