onsdag 23 juni 2010

Dagis & midsommar!

Så var tredje dagen på jobbet avklarad, sköönt! Idag har vi plockat en massa blommor & imorgon är det midsommarfirande med barnen som gäller, så då blir det tårta och dans runt midsommarstången :) hoppas bara det blir fint väder så att vi kan vara ute, hörde att det hade regnat förra året & det var visst inte så populärt hos barnen. Har inte så många barn på min avdelning då de flesta har tagit "sommarlov" men det är väl upp till 5-8barn att hålla koll på :) Så himla underbart att jobba med barn! Funderar faktiskt att plugga vidare till något som leder till att jobba med barn..
Dessa 3 veckor som kommer att spenderas på dagiset kommer nog gå mer än fort tror jag nog. Sista dagen på första veckan imorgon, och jag längtar redan tills på måndag igen! Helt sjukt att längta till jobbet kvällen innan, men det är helt underbart roligt att gå dit. Att få se barnens ansikten lysas upp när man kommer in i rummet, alla kramar man får och inte minst att man själv få återgå till de gamla tiderna och leka! :D Tror nog att jag vill leka mer än vad barnen vill, haha. 
På fredag är det midsommar, och som vanligt så har mina planer skitit sig totalt! Men det finns inget att göra åt, utan man får göra det bästa av situationen. Fast Öland blir det ändå! bara inte med de jag hade tänkt åka dit med, blir med familjen på Saxnäs camping först för att sedan dra vidare till Köpingsvik/Lundegård med ett par andra polare (y) kuuuligt ska det bli! :D

Inga kommentarer: