onsdag 27 juni 2012

Fy för Facebook!

Gick in och kollade lite snabbt på Aftonbladet.se och fick då se en artikel om Facebook. Vet inte hur många som har sett/läst den? Men jag reagerade starkt iallafall.. Förstår inte hur ett så stort företag som Facebook kan göra en sådan sak i "smyg" utan att varken varna eller fråga de som använder sig av deras sida.

Artikeln gick nämligen ut på att Facebook ändrar sina användares mejladresser i smyg, till deras egna domännamn: @facebook.com. Och allt detta på grund av att deras egna mejldomän som lanserades 2010 inte gått så bra som det själva trott det skulle göra. Du kan läsa arikeln HÄR!

Med tanke på att det är gratis för oss att använda Facebook blir vi på något sätt deras "produkter" som de kan styra & ställa med så gott de vill. Deras så kallade kunder är alla annonsörer som faktiskt tillför pengar till företaget tillskillnad från oss..

Visst förstår jag att de vill marknadsföra sitt märke ännu mer, men att göra det på detta sätt tycker jag bara är fult?! En varning eller något liknande tycker jag kunde ha varit till pass.

Detta är inget man märker innan man kollar sin egna profilinformation. Jag ändrade detta fort som attan. Gör det du med!

Såhär gör du för att ändra tillbaka till din egna mejladress.
(Klicka på bilden för att då den större)




Inga kommentarer: