måndag 18 juni 2012

I'm back.


Så… Nu är jag äntligen tillbaka på bloggen som jag ska. Har varit lite disträ idag då jag sov alldeles för länge(!) samtidigt som jag känner mig påhittig idag, så passar på att testa något nytt till middag. Blir hemmagjorda piroger, hoppas det blir gott! Kan slänga upp en bild senare på dem?

Aja, Göteborg var supermysigt. Vi kom dit ganska sent i fredagskväll, så blev till att käka lite och sedan gå ett varv på stan för att leta uteställen inför morgondagen. A satte sig nere i hotellbaren med sin far, så jag och L stack iväg själva på kvällspromenaden. Var en hel del folk ute eftersom Sverige spelade fotboll (mot England?)… Väl hemma på hotellet blev det till att käka chips, kolla skräckfilm & sen sova.

Lördagen startade vi med en rejäl hotellfrukost, godare finns inte! Hämtade nog mat i fyra omgångar skulle jag tro; äggröra, bacon, juice, frallor, yoghurt, chokladmjölk, ägg, våfflor, kaffe och mycket mycket mer :) Sen blev det en sväng på Nordstan för att leta jacka till A. Gick dock inte så bra eftersom de jackor vi hittade antingen inte fanns i hans storlek eller var på tok för dyra.. haha.

Efter stan så blev det att ta en promenix bort till Liseberg och åka en massa karuseller, jippie! Åkte Balder för första gången –  I know, jag är lite sent ute med att åka den, men tycker personligen inte den ser hållbar ut (bara en massa trä ju) och det är därför jag inte åkt den förrän nu. Åkte självklart en massa andra karuseller med, avslutade med Kålleradon då det regnade och vi skulle ändå blivit dyngsura när vi gått hem :)

Blev ingen längre vistelse på hotellrummet, då vi i stort sett bara gjorde oss iordning för att gå ut. Tycker det är svårt att hitta bra ställen att gå ut på i Göteborg en lördag? De flesta vi pratade med sa att det var 25år på de flesta ställen? Aja, hittade ett ställe tillslut och var inte hemma på hotellet förrän klockan sex.

söndagen åkte vi från hotellet vid elva för att hinna med en tur på Ullared på vägen hem. Behöver jag säga att det inte var någon höjdare att gå på Ullared bakis & endast ha sovit 3 timmar?! ;)


Inga kommentarer: