tisdag 6 juli 2010

Fantastisk kropp = in your dreams Emma..


Vad hade man inte gjort för att få ha en kropp som på bilderna ovan?

Ni får gärna kalla mig utseendefixerad som tjatar om hur gärna jag vill att min kropp ska se ut som på olika bilder, men det är att ljuga ifall man säger att utseende INTE spelar roll - för det gör det! Tyvärr.. Jag har turen att vara ganska lång - 1.69cm - och jag är ju inte heller överdrivet tjock, men vill ändå få till den "perfekta" kroppen. Hur bär man sig åt då? Jo det är det som är den stora frågan. Det mest vettiga vore ju att börja äta mer häslosamt samtidigt som man börjar röra på sig mer. Men detta funkar inte för alla, inklusive mig! Jag kan inte hålla mig borta från gottiga & onyttiga saker i mer än ...hm, kanske 5minuter?  Så något annat förslag måste ju finnas utan att man ska svälta sig själv till döds?!

Varje gång man går in på Internet så lovar jag att man till 99% ser en annons eller länk till en sida som säljer eller ger bort gratis batningspreparat. Men hur nyttigt kan det egentligen vara att istället för att äta nyttigt & träna, så trycker man i sig en massa piller? Visste det kanske hjälper kroppen att gå ner i vikt, forma musklerna & få dig att se bra ut, men vad händer med insidan av kroppen då? Är den lika fin som utsidan eller fräts den sönder av alla konstiga ämnen & syror som det finns i pillerna? Något att tänka på innan man börjar med några slags preparat!

Det största problemet till att jag inte kommer igång med träningen är att jag nu längre inte har något motivation. Hur gör man för att hitta motivationen?

Blir nog till att skaffa ett gymkort till hösten så att man hinner forma till kroppen lagom till studenten & beach -11 ;) men nu under sommaren får det lov att bli powerwalks med hemmaträning så som armhävningar, sit-ups, benböj m.m. Har ni några tips, så släng in dem i en kommentar. Är tacksam för all hjälp jag kan få :)

Inga kommentarer: