tisdag 6 juli 2010

Laga din egna mat om du envisas ha ett gigantiskt kök!

I'm back! ...Kom precis hem från jobbet, har varit en störtskön arbetsdag idag. Varken för varmt eller för kallt samtidigt som det var lagom mycket barn att hålla reda på! :) Har bara fyra dagara kvar sen så slutar jag. Känns nästan lite sorligt att tänka på det eftersom det finns så många som jag kommer att sakna, man har verkligen lärt känna de små liven.

En sak som jag störde mig på väldigt mycket på igår (& fortfarande stör mig på) är ett citat som jag hörde när jag zappade igenom Tv-kanalerna. Råkade stanna till på 3an när det var Danska Hollywoodfruar och fick höra "Så länge man man kan gå ut och äta & samtidigt få en cocktail efter maten ser jag ingen anledning till att själv laga sin mat". Okej, visst det kanske är något att störa sig på, men hallå! De visar ju upp i Tv-rutan hur fiiina och dyra hem de har & självklart måste de visa upp sina gigantiska och exklusiva kök. Men vad är det egentligen för mening med att ha allt detta när man ändå inte använder det? De säger hela tiden att det inte alls är lätt att vara hemmafru och att de alltid har saker att göra. Jag tror det är helt tvärtom vad de säger, de åker visst räckmacka genom sina liv, de gör absolut ingenting förrutom att plastikoperera sönder sina redan vackra kroppar samtidigt som de strävar efter att bli kända på alla olika sätt. Jag finner som helst ingen respekt till dem. Min respekt kommer de få då de inser att man kan göra mycket mer med sitt liv istället för att leva på andra. Jobba dig uppåt och få status på det sättet istället för att vika ut dig i pinsamma tidningar eller göra ett pinsamt försök inom musik- och filmbranschen!!


Om jag själv får säga vad jag tycker (vilket jag får då det är min blogg:P) så tycker jag att första säsongen av Svenska Hollywoodfruar var den bästa. Visst Anna Anka må ses som en bitch men hon har jobbat sig upp från scratch & låter ingen sätta sig på henne. Okej, hon pratar väldigt mycket om lys & glamour men så länge hon arbetar och är värd de pengar hon tjänar tycker jag hon har rätt att uttrycka sig så som hon gör. Men den helt klart bästa Hollywoodfru'n är så klart Maria Montazami - hon  må vara stor som ett troll och ha IQ som en fiskmås, men hon är mänsklig & enormt rolig! :)


1 kommentar:

Vixxie sa...

Hejhej fin blogg! Kika gärna in hos mig och kommentera Dagens make-up ;)
Kram Vixxie