måndag 28 maj 2012

Äntligen mat igen!

Vet ni vad? Både A & jag har avslutat dieten, redan efter en vecka.. Anledningen till att vi började med den från första början var att A kände att han behövde gå ner lite i vikt. Men att anpassa en diet till att vara lastbilschaufför är inte så lätt, man behöver mer än lite stekta ägg & bacon för att orka med en hel dag!

Inte nog med det så började jag få "fel" tankar om mat osv. Samtidigt som kroppen började säga ifrån..

Så nu funderar A på att börja med GI istället, men jag vet inte riktigt.. Att skära ner på viss mat för mig går liksom inte. Jag är ju som sagt en matfantast! Och nu när vi testade på Sahlgrenska dieten, så märkte jag att jag inte äter allt för mycket om dagarna ändå. Det jag behöver är att ut & röra på mig mer bara, haha!

Vill ni så kan jag lägga ut mat-schemat till dieten vi nyss testade på?!
Hör av er isåfall..

Inga kommentarer: