söndag 20 maj 2012

Två flugor i en smäll!?


Imorgon är det en speciell dag på två olika sätt. För det första så fyller mitt hjärta hela 22år <3 och för det andra så är det första dagen på vårt nya liv ett par veckor framöver. Vi ska nämligen prova på Sahlgrenska Dieten… För mig som är en matfantast (och oftast blir tjurig när jag inte får mat) kommer detta vara en tuff utmaning! Men har jag bestämt mig för något så brukar jag oftast hålla fast i det.

Nu ska jag självklart inte sitta och säga att jag kommer klara detta, utan jag hoppas verkligen att jag gör det. Jag gör inte detta på grund av att jag vill gå ner i vikt (tycker själv att jag inte behöver det) utan jag gör det mest bara för att testa på det, plus att vara stöd för A som också ska göra detta (han behöver inte heller gå ner i vikt för den delen!). Det är mycket lättare om man är två som går igenom saker tillsammans och det har vi bestämt oss för att göra! Så att vi kan pusha varandra ;)

Denna diet ska hålla fyra veckor framöver och jag har då tänkt mig att försöka hålla bloggandet uppe genom att dagligen lägga upp vad som står på menyn för just den dagen och vad jag tänkt göra för aktivitet osv. Jag har också tänkt lägga upp resultat vecka för vecka, samt lite vad jag tycker och tänker om allt detta. 
Låter det bra tycker ni?!

Nähe, nu ska jag gotta mig en massa, för imorgon börjar allvaret! 

Inga kommentarer: