tisdag 22 maj 2012

Diet - Dag 2


Andra dagen på dieten & vi har redan gjort lite ändringar i den. Egentligen skulle vi ha endast ha ätit 1kg bananer idag med, men eftersom vi får besök på onsdag och ska bjuda på middag så tyckte vi det var bäst att ändra om lite så att vi faktiskt får i oss någorlunda med mat.

Så idag har vi ätit det vi egentligen skulle ha ätit imorgon (så äter vi bananerna imorgon innan middagen och inget mer sen). Många skulle väl säga att en diet egentligen är till för att följa en viss period, och äta endast det som dieten tillåter. Jag själv tycker att man ska kunna anpassa dieten efter det liv man lever. Därför ändrar vi om lite för att kunna bjuda våra nära & kära på middag. Självklart kommer vi att bjuda på något nyttigt (och en del av vad dieten tillåter) så som lax eller något liknande.

Dagens meny: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost, kaffe, fiskbullar, morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron & 2 äpplen.

Tillskillnad från igår, så har jag inte varit hungrig alls idag. Inte ens känt något sug… och då har jag ändå inte ätit allt jag ska ha ätit. Det jag har kvar att äta idag är 1 knäckebröd med ost och 2 päron. Tänker dock inte tvinga i mig det, utan låta det vara. Kan väl inte vara så farligt att strunta i att äta vissa saker? Fuskade ju med 2 extra knäckebröd igår, så borde vara helt okej att minska lite med maten idag?! ;)

Har ännu inte kommit igång med några aktiviteter, men snart så. Måste bara lyckas övertala A att hänga med ut på powerwalk/joggingrunda. Borde kanske börja med armhävningar & sit-ups varje dag i alla fall? Så att man börja fila lite smått på formen ändå, haha.

Inga kommentarer: