måndag 21 maj 2012

Diet - Dag 1


Första dagen på Sahlgrenska dieten har varit en tuff dag (med tanke på att vi vräkte i oss massa smörgåstårta, kakor, tårta m.m. igår när vi firade A). Tror de två första dagarna mest är till för att ”krympa” magsäcken, då det inte är särskilt mycket man får äta.

Det som stod på dagens meny var: 1kg bananer & kaffe.

Självklart finns det ingen bestämd mängd kaffe du får dricka (eller vatten för den delen heller), så det är bara till att dricka sig mätt då man kanske inte blir så mätt på bananerna. Jag kom dock på ett litet tips; ju längre tid jag tog på mig för att äta bananen – desto mättare blev jag. Det resulterade i att jag satt och åt på en banan i hela 30 minuter, haha. Kanske bara var något jag inbillade mig (?), men kändes verkligen som jag blev mättare & att det tog längre tid innan jag blev hungrig igen… Kanske värt för er att testa om ni tycker det är tufft att äta så lite på en dag?!

För er som inte dricker kaffe, så får man även dricka te. Jag är inte speciellt förtjust i kaffe (får jättesvårt att somna efter kaffe), så dricker kaffe på dagen & te på kvällarna :) Glöm bara inte att du inte får ha varken socker eller mjölk i ditt kaffe/te!

So, back to reality. Som jag sa igår så är jag en matfantast och att mitt humör lätt försvinner när jag inte får mat, så måste erkänna en sak för er… Skäms lite, men jag har redan fuskat lite med dieten (a) Fast så farligt var det inte, utöver kilot bananer man skulle äta idag, så har även två knäckebröd med en ostskiva på slunkit ner i magen (utan smör!!). Tycker ändå jag var duktig som valde knäckebröd istället för glass eller chips som även finns här hemma! ;)

Innan jag avslutar detta inlägg tänkte jag bara lägga in startvikten (vägde mig idag), så att det blir lättare för både mig & er att hålla koll på resultatet efter dessa fyra veckor.

Startvikt: 55kg

Inga kommentarer: