söndag 20 maj 2012

"En dag på strippen.."

Igår var det strippen i Emmaboda (bilevent med både race, utställning & ljudtävling m.m.) och självklart åkte vi dit! 08:30 var vi där, för att vara säkra på att få en bra parkeringsplats så att vi skulle slippa behöva gå flera kilometer..

Väl där satte vi oss på läktaren för att invänta starten, de började inte köra förrän framåt 09:20. Som tur var sken solen, dock blåste det en hel del & det kändes som ett perfekt väder för att titta på race i. Visst blev det lite kyligare ibland (då var det bara till att ta på sig en extra tröja) och solen fortsatte att skina hela dagen. Efter cirka 5 timmar uppe på läktaren bestämde vi oss för att gå en sväng och kolla lite på bilarna som ställdes ut samt de som tävlade med ljud.

De där 5 timmarna uppe på läktaren får vi ångra idag! A är helt bränd i hela ansiktet (lagom fint rosa;)) och jag har bränt kinderna & näsan något så enormt. Näsan är helt uppsvullen & vätskar sig :S Vet inte riktigt vad jag ska göra, jag som skulle jobba imorgon, men med tanke på att jag ständigt jobbar med mat & kunder så är det inte väldigt hygieniskt med brännskador i hela ansiktet som dessutom vätskar sig.. Ska se om någon kan byta tid med mig, eller så får jag helt enkelt sjukanmäla mig.
De översta bilderna är på ett par enorma amerikanska lastbilar (skitcoola ju!)
& de nedersta bilderna är på när b.la. A hjälper sina polare att fixa till bilen som de körde med på strippen.

Inga kommentarer: