onsdag 23 maj 2012

Dieten - Dag 3

Idag har det varit en dag fylld av synd. Dieten har inte följts alls, men tycker ändå inte att jag har ätit särskilt mycket. Det jag har ätit idag har dock varit alldeles för stora mängder & för sött enligt dieten.

Dagens meny: 1kg bananer.

A och jag hade planerat att äta bara bananer innan vi skulle få middagsgäster och sedan inte äta något mer ikväll förutom middagen. Men 1kg bananer var alldeles för mycket för mig, nöjde mig med endast en banan på hela förmiddagen för att sedan äta lax med potatis & sås. Inte nog med det så testade jag även på att göra en paj till efterrätt – citron & marängpaj – vilket var en stor succé! (Kan lägga ut receptet imorgon om det skulle vara av intresse?)

Känner lite ångest över att ha ätit det jag gjort idag. Vill ju så gärna ta detta på allvar & verkligen stå ut denna tid, bara för att bevisa mig själv att disciplinen finns inom mig. 

Imorgon blir det till att ta tag i dieten på riktigt! Då ska jag även ge mig ut på powerwalk om det är fint väder, annars får det bli en tur till gymmet :) 

Inga kommentarer: