onsdag 10 november 2010

Ett steg åt rätt riktning.

Känner att jag inte har så mycket att skriva idag. Dagen har i helhet varit helt okej, försov mig dock och kom sent till första lektionen.. Fick hjälp att skriva upp allt jag är efter med i skolan och har nu gjort upp ett schema på hur och vad jag ska göra om dagarna (ett steg åt rätt riktning). Har även mailat min kära naturkunskapslärare som slarvat bort två av mina inlämningar så att jag varken har betyg i naturkunskap A och B. Det är inte mitt fel att hon har tappat bort dem, jag var duktig och gjorde det jag skulle, att de nu sen är borta är hennes ansvar och det kommer hon få fixa på något sätt. Jag tänker då inte lägga ner mer tid på saker jag redan har gjort och lämnat in.

Använde sedan Viktoria som klagomur vid lunch. Ganska skönt att kunna prata ut med någon som iallafall försöker förstå sig på hur man känner & mår. Jag säger det ännu en gång, jag tycker faktiskt jag har rätt till att vara någorlunda egoistisk nu i detta fall. Sätter jag mig inte själv främst vet jag inte hur länge till jag kommer existera.. Man får helt enkelt lära sig att prioitera och nu väljer jag att prioitera mig själv, dock ska jag självklart inte börja stöta bort folk. Jag tycker om att ni bryr er och att ni finns här! <3

I gårdagens inlägg frågade jag er läsare om sömntabletter, vilket kanske inte var det smartaste jag skrivit. Jag kanske kan formulera om mig.. Har hört att det finns naturläkemedel som ibland kan ha lugnande effekt, kamomillté funkar dock inte på mig, men om ni vet några andra lugnande naturläkemedel som inte är beroendeframkallande så får ni mer än gärna höra av er till mig! :) Behöver all sömn jag kan få.

Min blogg har blivit mer lik än klagomur och ett avlastningsställe än vad som var tänkt från början. Hoppas det inte får er att lägga denna blogg åt sidan, behöver er hjälp. Vill så gärna visa er att jag kan ta mig ur det här med eller utan hjälp av psykolog.. Jag ska inte låta mitt liv rasa samman, jag vill få min livsglädje tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

And I'm gonna help you!

//Hanna

peter sa...

Alla behöver vi va ego för att kunna må bra,fortsätt kämpa!!!