söndag 21 november 2010

Helgen!

Snabbgenomgång på helgens händelser:

Fredag: Utgång på Palace. Blev till att förfesta hemma hos Linda i Nybro.. Kom dock lite sent till Nybro, så blev till stressa och göra sig iordning en gång till tack vare det underbara regnet som totalförstörde mig på väg från tågstation till Linda. Tio minuter i regn och man ser ut som en blöt hund, inte okej! Låg då efter i drickandet och fick ta till snapsen för att komma ifatt, yummie. Väl inne på Palace blir det mycket dans, skratt & flumm. Tror inte jag kunde ta ett enda steg utan att se någon jag kände, lite skoj faktiskt! Ibland blev det dock människor man inte ville se, men det är sånt man får ta! :P

Blev sedan nattkäk på Max innan A kom för att hämta oss. Stod säkert i kön i en halvtimme enbart för att köpa en mellan-cola som jag sedan drack hälften ur och slängde! Hahah.. Sov hemma hos Linda.

Lördag: Utgång på Sandra med Kungarna av Tylösand. Hjälpte Rebecca att fixa sitt hår som tog mer än en timma och fick därför cirka tio minter att fixa iordning mig själv på. Stressigt värre, men jag hann & blev någorlunda nöjd med resultatet iallafall. Förfest hos A, var dock inte så pepp på festa överhuvudtaget då jag hade extrem huvudvärk, men det löste Linda fint med att hälla i mig både vin och minttu. Snurrade till ordentligt när vi klev ur bilen i Kalmar sen ska jag säga er. Inte nog med det stängdes min mobil av & smarta lilla jag kunde inte pin-koden, så var tvungen att ringa hem till pappsen och be han leta upp koden. Förnedrande. Har aldrig visat mig berusad för honom innan, och nu var jag helt plötsligt tvungen att ringa honom, men det gick bra och jag fick igång min mobil igen! :)

Inne på Sandra blev det också en del dans till en början, följde sedan med dem andra ut på rökpaus och började då prata lite med Jockiboi - Joakim, som i detta fall sa att han hette Jakob och studerade här i Kalmar & att hans kompis (ni vet han som drack slattarna på tv? simon?) var från Jönköping och också studerade här i Kalmar. Senare på kvällen bytte han dock namn till Jens. Wierd kille, men helt underbar på samma gång. Haha, undrar vad han tror om mig egentligen. Han frågade nämligen A ifall jag var hans brud för kvällen, jag är ingen som springer från kille till kille, lite svårt för honom att veta dock.

Blev lite tråkigt när kossan kom fram till mig senare på kvällen, som jag sa i gårkvällens inlägg så har jag inget att säga dig. Förstår bara inte vad han ser i dig, kan inte se någon liknelse mellan dig & mig och då var han ändå mer än ett år med mig. But you're welcome, du får honom! Finns så många mycket bättre. Det är först nu jag inser det. Men ingen kossa ska förstöra min kväll, så gick iväg med A och pratade lite.. Skönt att få höra att man är söt i sånna stunder :) även att man är en fin tjej - som Nemo sa..
Kvällen gick mot sitt slut, stod kvar på dansgolvet till sista tryckar'n var färdigspelad. Blev sedan till att åka hem till lilla Emmaboda och sova, blev dock ett stopp i Nybro för att hämta lite saker.

Inga kommentarer: