måndag 8 november 2010

I think I need some help!

Mina damer & herrar (eller vilka det nu är som läser här) ..det är något fel på min kropp! Jag lovar, har inget läkarintyg på det eller så, men något skumt med kroppen är det definitivt. Om inte så är det fel på mitt spyke. Orkar inte med någonting nu förtiden, att ligga i sängen och slappa är det enda jag förmår att göra. Trots min trötthet kan jag inte sova på nätterna, utan det blir att jag somnar tidigt på morgnarna och får bara ett par timmars sömn innan det är dags att gå upp. Inte okej! Förrutom det här med tröttheten och sovproblemen så går jag jämt runt och äter :S samtidigt som jag när jag senare lägger mig i sängen på kvällen och mår illa plus har en massa ångest över vad jag tryckt i mig under dagen. Vill jag så kan jag om kvällarna få upp allt jag förtärt under dagen genom att bara tänka på det, så jävla illa mår jag av det. Vet inte vad jag ska ta mig till, klarar mig inte utan mat då det är det enda sättet jag känner någorlunda okej, när jag äter, men sen på kvällen blir jag så satans självdestruktiv! Då kommer alla de negativa tankarna fram, inget duger, jag duger inte! Vet inte vad jag ska göra, mår så jävla dåligt..

Har både problem med maten, självdiciplinen och sömnen, bådar inte gott för en 18åring! Vet inte ens om jag kommer klara sista året i skolan. Mår så dåligt att jag får ångest varje gång jag sätter mig på tåget till skolan. Så ska det inte vara! Måste se till att prata med rektorn och se ifall vi kan komma fram till något, kan inte ha det såhär längre. Har inte velat säga det till någon anstikte mot ansikte då jag är rädd att ni ska tycka jag är fjantig/klen som inte orkar med det här, så därför skriver jag det här på bloggen, då slipper jag åtminstonde se era reaktioner..

Jag vet att det är en hel del som läser bloggen, så snälla kommentera och försöka hjälpa mig att komma på vad jag kan göra för att må bättre! Snälla, snälla..

Det är ta mig fasiken ingen vacker bild, men den visar ungefär
en tredjedel av hur jag verkligen mår och känner mig!
Man kan inte alltid vara vacker! ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Her eyes, her eyes
make the stars look like they're not shining
Her hair, her hair
falls perfectly without her trying
She's so beautiful
And I tell her everyday (yeahh)

I know, I know
When I compliment her she won't believe me
And it's so, it's so
Sad to think that she don't see what I see
But everytime she asks me "Do I look okay?"
I say

When I see your face
There's not a thing that I would change
'Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
'Cause girl you're amazing
Just the way you are

Her lips, her lips
I could kiss them all day if she let me
Her laugh, her laugh
she hates but I think it's so sexy
She's so beautiful
And I tell her everyday

Oh you know, you know, you know
I'd never ask you to change
If perfects what you're searching for
Then just stay the same
So don't even bother asking if you look okay
'Cause you know I'll say

When I see your face
There's not a thing that I would change
'Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
'Cause girl you're amazing
Just the way you are

Anonym sa...

Gymma! Det löser de flesta problem. Så köp ett gym-kort, om du inte redan har ett, och börja gymma. Gärna tillsammans med en kompis.

Anonym sa...

Emma nu blir jag oroli :s
klart att vi ska klara det sista året tillsammans. Jag tvingar snart iväg dig till en psykolog- för jag tror att en sådan VERKLIGEN kan hjälpa dig. Och du, det är inte klent att må dåligt ibland/ofta, det gör alla. Jag hade själv ångetattacker under högstadiet för att jag inte orkade skolan, men nu måste vi tillsammans ta tag i det här Emma!
/Ida H.

Anonym sa...

Jag tror att, även om det kan kännas tungt och svårt, måste du försöka prata med någon och få hjälp med dina problem. Jag själv har en syster som har mått ungefär som du beskriver det och hon mår idag mycket bättre tack vare att hon fått gå och prata med en utbildad och kunnig människa som kan hjälpa till med att lösa det som gör att du känner som du gör. Hon äter även tabletter som stabiliserar olika ämnen som påverkar ens humör. Det kan handla om en sådan enkel sak som att du har någon typ av ämnesbrist. Det kan göra att humöret åker i botten. Men för en del räcker det med samtal och att bara få prata av sig hos någon som är helt opartisk.

Du ska inte behöva gå runt och må dåligt, inte kunna njuta av livet och känna dig oduglig. Men det som du måste förstå är att det kanske inte blir bättre av att bara låta tiden gå utan att ta itu med det verkliga problemet. Vad jag förstår har du vänner som verkligen bryr sig om dig! Låt dom göra det, vänner är oerhört viktigt att ha, men större problem tror jag är bra om man försöker lösa med hjälp av någon mer kunnig och erfaren person. Ta kontakt med skolsköterskan på din skola eller ring till vårdcentralen. De är väldigt hjälpsamma, berätta hur du mår och känner så får du träffa en läkare.

Det bästa är att du tar tag i det innan det går ännu längre, du förtjänar att må bra!

Hoppas detta stärkt dig och att du förstår att det är viktigt att du inte går runt och mår dåligt för länge.

Kram och lycka till!

Anonym sa...

Om du någon gång känner att du orkar prata med en psykolog så finns det kostnadsfritt i Emmaboda under namnet unga vuxna. Kolla länken nedan om du vill veta mer. Det bästa är att ta tag i det, det kan vara väldigt jobbigt, men det brukar löna sig i längden. Hoppas det blir bättre för dig.

http://www.ltkalmar.se/lttemplates/SubjectPage____16385.aspx

bells :) sa...

hittade länken på din facebook, &vi har gått på samma skola tror jag. hursomhelst, kände bara att jag måste säga en sak.

jag har varit där du är, hell i might still be there a bit. tror alla har känt så någon gång och det hjälper att prata med någon, även om det kan kännas jobbigt. jag var deprimerad hela högstadiet och kom ur det under andra året på gymnasiet, ändå klarade jag knappt sista året på grund av små återfall till depressionen. Det tar tid att komma över dåliga känslor och man är inte alls klen om man mår dåligt. &mja, du förtjänar att må bra! känner inte alls dig men du verkar som a great person liksom! och håll inte inne med allt, det blir verkligen inte bättre av det, i know that. men ja, tänkte bara tala om att det finns fler som känner det du känner, man är aldrig ensam. :)
lycka till med allt, you deserve to be happy!

Anonym sa...

du är på väg att "gå in i väggen", ta en paus i skolan och gå till en läkare och berätta om dina problem och tankar. prata med en psykolog.
skolan kan du alltid gå klart senare, det är inte värt att krascha och bli sjukskriven flera år för skolans skull.
du behöver en paus från livet verkar det som... inget fel med det.