tisdag 30 november 2010

Irriterad!

Det är så patetiskt att jag måste skratta! Jag har aldrig fokuserat eller ens velat skriva något om någon annan bloggare osv. då det inte är det jag strävar efter. Men nu kan jag verkligen inte hålla mig..

Som ni (de som läser bloggar) kanske vet så är bloggaren/dokusåpakändisen Nemo Hedén anmäld för pedofili då han haft sex med en tjej som var endast två månader från att fylla 15 - alltså byxmyndig. Båda tog initiativ till det och det var ingen som kände sig tvingad till att göra något. Tjejens föräldrar fick sedan reda på detta och anmälde honom för det. Detta kommer tas upp i rätten osv. Det sjuka i detta fall är att den mindre smarta tjejen Vanita, tidigare känd från Barskolan & Lyxfällan, skriver i sin blogg att Nemo skulle ha utnyttjat att han var känd. Hon skriver också att han är en elak, självupptagen person som inte respekterar sina fans eller någon annan.

Saken är den att denna tjej redan haft sex innan hon var med Nemo, samt att denna "skandal" skedde långt innan han var med i Kungarna av Tylösand och därmed blev en känd offentlig person. Så att han utnyttjade sin stjärnstatus för att få omkull tjejen är inte ens aktuellt. Att han sedan blev anmäld av hennes föräldrar fastän hon själv vatog lika mycket initiativ som han, kan man inte säga mer än att det är juridiskt rätt. Visst, tjejen var med på noterna & hon hade haft ett aktivt sexliv innan Nemo kom med i bilden, men det att hon var ynka två månader från att fylla 15 var det som fick honom anmäld. Jag menar, två ynka månader och sen hade allt varit okej. Helt sjukt! Två månader ska inte göra så stor skillnad.. Det tråkiga är bara att han inte visste att hon var under 15 då hon såg äldre ut än vad hon var. Jag tror att hade han vetat om det, skulle han inte handlat som han gjorde..

Att sedan anklaga honom för att vara en elak, självupptagen person som inte respekterar sina fans eller någon annan och att man inte är förvånad det minsta att han råkar ut för detta då han "ligger runt" med flera olika personer tycker jag bara är väldigt dålig stil! Han är inte mer än människa och alla gör vi någon gång misstag. Fokusera er inte så mycket på vad andra gör, utan fokusera er på er själv och försök göra er egen vardag bättre istället! Låt han sköta sitt. Han mår redan dåligt som det är och behöver allt stöd han kan få! :)

Detta inlägg ger varken skit till Nemo eller tjejen i tal. Blir bara så irriterad på andra lite mindre smarta bloggare som tror de vet allt.



Inga kommentarer: