söndag 5 augusti 2012

Är så sjukt trött att jag snart börjar gråta..

Har inte varit en endaste lugn stund på jobbet idag. Bara en massa irriterat och surt folk som inte kan ta till sig att alla gör sitt bästa för att få ut maten till dem! Visst, jag kan förstå att det inte är så roligt att behöva vänta på sin mat, men när man ser hur mycket folk det är inne på restaurangen så tycker jag ändå att man kan ha lite förståelse för de som arbetar. Det är ju inte som så att vi står & snackar skit istället för att servera våra kunder, vi rent ut sagt jobbar röven av oss! Blir bara så irriterad när jag tänker på det, och det värsta är att vi inte får säga något tillbaka. Vi bara förväntas ha ett leende på läpparna & vara hur glada som helst.

Måste dock tillägga att jag på ett konstigt sätt ändå älskar mitt jobb! Under hela denna tid jag har jobbat där, så är det bara denna dag som fått mig känna som jag gör just nu. Men så är det väl med alla jobb? Man kan inte alltid tycka att ens jobb är det roligaste i världen.. Utan detta jobb hade jag inte klarat av att leva som jag gör idag (även om jag inte lever allt för mycket).

Äsch, nu är det bara till att skaka av sig dagen & tänka på roligare tider. Nästa arbetspass är inte förrän på torsdag, så jag har gott om tid att andas ut efter denna dag! :)

Inga kommentarer: