onsdag 22 augusti 2012

Rainy day.

Idag öser regnet ner utanför fönstret.. Känns inte alls lockande att gå ut idag, men är ett måste! Ska till skolan på en lektion idag & sedan tänkte jag ta en sväng förbi arbetsförmedlingen. Ska kolla ifall man kan kombinera studierna på komvux tillsammans med arbetsförmedlingen på något sätt - se ifall man kan söka ännu något bidrag osv? Känner att det inte funkar med det jobb jag har om jag ska fortsätta plugga. Kan i stort sett bara jobba på helger då, och tjänar både enligt mig & A alldeles för lite för antalet timmar.

Vill inte skriva allt för mycket om jobbet här på bloggen, då jag inte har bestämt mig helt. Men ska iallafall kolla läget idag & se vad man kan göra åt saken. Ser hellre att jag är ledig på helgerna istället för att slita röven av mig och knappt tjäna något ;) haha. 

Känns även lite dumt att ta lån för studier på komvux? Hade känts bättre att vänta tills man börjar läsa på högskola osv. Aja, vi får helt enkelt se hur det blir med allt. 

Får bli att ta mina smutsiga, men åååh så sköna converse idag!
Ballerinapjuxen tål ju inte regnet ;/

Inga kommentarer: