onsdag 8 augusti 2012

Rummet.

Kan skriva lite om hur det går med renoveringen av sovrummet. Vi har ju som sagt slipat, spacklat & tapetserat upp väv. Så det enda som behövs nu är att vi ska maskera färdigt alla lister samt plasta in golvet osv. Började på det igår, men sen så var vi tvungna att lasta ut allt i lastbilen som A behövde för att sova ute, så vi hann aldrig riktigt klart.. Planen var att vi skulle maskerat klart igår och att jag skulle ha målat idag. Men är som sagt sjuk & har inte särskilt mycket ork i kroppen samt att jag inte är tillräckligt lång för att kunna maskera listerna i taket (vi har sjukt högt i tak). Så vi får ta tag i det när A är hemma igen & jag har fått tillbaka orken.

På tal om färgen vi skulle haft i sovrummet, så hade vi bestämt oss för en ljusare nyans av grå. Bad A att köra och köpa den i måndags, så att vi hade den hemma när allt var klart. Vad tror ni inte han gör?! Jo, han kommer hem med en annan färg. En mörkare grå säger han att den är, jag har inte sett den ännu, så vi får väl bara hålla tummarna på att den blir bra :) Fast lite glad blev jag ändå av det, för jag har velat ha en mörkare nyans av grå hela tiden men gett efter lite för att A inte ha velat ha så mörk.

Vi brukar tycka & tänka relativt likadant när det gäller renoveringen, så får helt enkelt lita på honom när han säger att denna färg är bättre än den andra :)

Bilden är lånad.

Inga kommentarer: