torsdag 16 augusti 2012

Kroppsideal & annat skit..!

Fy, vad det suger att sitta hemma & inte göra ett skit. Blir bara till att jag kikar runt på nätet och blir lite smått deprimerad.. Ni som har följt mig ett tag här på bloggen, vet att jag då & då skriver att vi ska börja ett nyttigare liv både vad gäller diet & träning. Detta är något som inte funkar särskilt bra för oss. Alltid kommer det en dag då vi inte orkar laga mat och köper därför skräpmat.. 

Nu har det dock gått till en gräns då jag inte orkar med det längre. Som ni alla vet, så är kravet på oss människor (allra mest oss tjejer?) att se bra ut väldigt högt. Detta får mig att må dåligt! Jag både trivs & inte trivs med min kropp. Känns som om att samhället idag gör så att vi aldrig kan få känna oss nöjda med det vi har? Jag är inte tjock, faktiskt ganska smal (enligt mig själv) - och det tycker väl de flesta att jag ska vara nöjd med? Självklart är jag det, jag kan äta vad jag vill utan att oroa mig särskilt mycket om min vikt. MEN till saken. Kravet som är på oss människor har fått mig att börja tänka om. Det jag tidigare var nöjd med på min kropp, har nu ändrats. Jag tittar på mig själv i spegeln & tänker "varför kan inte jag se ut som de där modellerna för?", "varför kan inte jag bli nöjd med min kropp?". Det är inte rätt att någon människa ska behöva tänka så när de ser sig själva!

Alltid hör man någon som klankar ner på någon annan. Du är för tjock, du är för smal osv. Varför?! Varför kan ni inte bara låta folk vara som de är? För det allra vackraste är faktiskt en människa som är nöjd med sig själv & älskar sin kropp. Inget annat!

Skitsamma om man är smal eller tjock. Varför kan man inte få vara nöjd med sig själv en endaste gång?! Se bara vad detta krav har gjort på mig. Jag ger nu efter & följer idealet. Jag ska bli vältränad & snygg!! Brukar aldrig ge efter, men nu har ni lyckats.. Tycker ni kan tänka på detta nästa gång ni kommenterar någon annans utseende!

1 kommentar:

RobFrazie sa...

Finns ju faktiskt nyttigare hämtmat, alla är lata ibland, men väljer man bara rätt i menyn så blir det bra ändån :)
Nyttigt = kött, sallad. Skippa bröd, potatisx ris och pasta :)