torsdag 2 augusti 2012

Renovering.

Nu är renoveringen igång ännu en gång i sovrummet. Efter att vi nu låtit det vara ett tag, så har jag äntligen lyckats tjata in A och hans kompis in i rummet för att börja tapetsera upp väven. Härligt! Jag som aldrig har tapetserat innan är inte till så stor hjälp, så jag satte mig framför datorn istället :P Jag lär väl ändå få måla allt sen när tapetseringen är klar..

Vill bara att allt ska bli klart nu! Men så enkelt är det ju förstås inte. Färgen kommer inhandlas antagligen imorgon eller på lördag, och sen lär vi ju få måla iallafall två gånger för att allt ska täckas osv.

Sedan är det inredning som står på schemat. Det bästa med att renovera - man får köpa nya saker! Har redan inhandlat nya gardiner, lite prydnadssaker m.m. Såklart ska det inhandlas flera grejer. Funderar även på att ta pappas & mammas gamla sängstomme med nattduksbord och antagligen måla eller lasera dem vita. Tror det kan bli riktigt snyggt! Gråa väggar, vita möbler samt några ytterst små "färgklickar" i inredningen. Dessa "färgklickar" ska självklart inte vara något bestående, utan man ska kunna byta färger efter säsong, humör & känsla.

Om man ändå kunde få det såhär mysigt i sitt sovrum..
Ska dock försöka få det mer "lantligt".

Inga kommentarer: